18. 6. 2010.

OLIVERA KATARINA

Olivera je rodena u porodici Budimira Petrovica i Katarine Petrovic u Beogradu. Studirala je na Akademiji za pozorište, film, radio i televiziju. Svoju pozorišnu karijeru kao student pocela je glavnom ulogom u Narodnom pozorištu u predstavi „Koštana“. Postaje supruga tadašnjeg pozorišnog kriticara Vuka Vuča. Igrala je u desetak domacih i isto toliko inostranih filmova. Za film Goja nagradena je na filmskim festivalima u Moskvi i Veneciji a njena najpoznatija uloga je u filmu Skupljaci perja (1967.) Aleksandra Saše Petrovica, koji je nagraden na filmskom festivalu u Kanu. Ovaj festival je zatvorila koncertom gde su pored nje pevale i Nana Muskuri i Dajan Vorvik. Glumila je u filmovima Puriše Ðordevica, Mice Popovica, Soje Jovanovic, Ðorda Kadijevica...Kod
inostranih režisera igrala je u filmovima Ðanfranka Parolinija, Alberta Latuade, Majkla Armstronga, Konrada Vulfa...
Kao interpretator izvornih narodnih pesama i ciganskih romansi održala je više od stotinu koncerata širom sveta, snimila je singl i LP ploce sa srpskom, ciganskom, grckom, indonežanskom i crnackom muzikom. Pevala je kompozicije Enia Morikonea, Šarla Demona, Doma Suzukija, Mikisa Teodorakisa, Kornelija Kovaca... U cuvenoj francuskoj „Olimpiji“ održala je 72 uzastopna koncerta kojima su prisustvovale sve vodece francuske zvezde filma i muzike toga vremena.
Olivera Katarina je ostala zapamcena i kao „jedina žena pred kojom je klecao Salvador Dali“ nakon njenog koncerta u Parizu, buduci da je bio oduševljen njenom lepotom i glasom. Nezaboravni su njeni snimci izvornih narodnih pesama: „Alaj mi je veceras po volji“, „A što ti je mila kceri“, „Ðelem, delem“, „Verka kaluderka“, „Niška banja“, „Crvena jabuka“, „Evo banke, cigane moj“... Pevala je šansone i pop muziku: „U ime ljubavi“, „Ljubav (sedim u jednom pariskom lokalu)“, „Pricaj mi o ljubavi“, „Budi moj“, „Nikad ne zaboravi dane naše ljubavi“, „Nije to, ljudi, istina“, „Šošana“...Autor je zbirke pesama Beli badnjaci i zastupljena je u Antologiji pesama o Kosovu. Napisala je memoarsku prozu pod nazivom Aristokratsko stopalo.
Tekst preuzet sa Vikipedije


Linkovi za download su u komentaru

4 коментара:

  1. Lista pesama i linkovi:

    Olivera Katarina - A sto ti je mila kceri
    Olivera Katarina - Ajde, dragi, zvezde da brojimo
    Olivera Katarina - Alaj mi je veceras po volji
    Olivera Katarina - Alba
    Olivera Katarina - Beslo Rako
    Olivera Katarina - Bida
    Olivera Katarina - Budi moj
    Olivera Katarina - Cep cep u slavinu
    Olivera Katarina - Cerda Mile
    Olivera Katarina - Cocek, cocek
    Olivera Katarina - Cororo (siroce)
    Olivera Katarina - Crvena jabuka
    Olivera Katarina - Dimitrijo, sine Mitro
    Olivera Katarina - Djelem, djelem
    Olivera Katarina - Ej, vi magle
    Olivera Katarina - Evo banke, cigane moj
    Olivera Katarina - Ja sam mlada zito zela
    Olivera Katarina - Ja sam samo zena
    Olivera Katarina - Jecam zela
    Olivera Katarina - Jer ljubav, to je miris belog cveca
    Olivera Katarina - Kaljina, maljina
    Olivera Katarina - Kamerav, kamerav
    Olivera Katarina - Kuna
    Olivera Katarina - Lidu, lidu
    Olivera Katarina - Ljubav
    Olivera Katarina - Mahni mi sa neba
    Olivera Katarina - Mara Resavkinja
    Olivera Katarina - Maruska
    Olivera Katarina - Milorade bekrijo

    LINK 01

    Olivera Katarina - Molitva
    Olivera Katarina - Mrcajevci, moje rodno selo
    Olivera Katarina - Necu tebe
    Olivera Katarina - Nevena
    Olivera Katarina - Nikad ne zaboravi dane nase ljubavi
    Olivera Katarina - Niska banja
    Olivera Katarina - Non, rien de rien
    Olivera Katarina - Obesi venac o drenac
    Olivera Katarina - Oj, Lazare
    Olivera Katarina - Opa, opa uz buzuki
    Olivera Katarina - Pogledaj, de, mala moja
    Olivera Katarina - Pricaj mi o ljubavi
    Olivera Katarina - Rino
    Olivera Katarina - Sanjam
    Olivera Katarina - Sijerinska banja
    Olivera Katarina - Sosana
    Olivera Katarina - Sto Morava mutna tece
    Olivera Katarina - Su, su
    Olivera Katarina - Suliram
    Olivera Katarina - Tam' deka ima
    Olivera Katarina - Ti si moje janje
    Olivera Katarina - Trajo, trajo
    Olivera Katarina - Treperi jedno vece
    Olivera Katarina - U ime ljubavi
    Olivera Katarina - Vatra
    Olivera Katarina - Verka kaludjerka
    Olivera Katarina - Wakamono ka kaeranakatta
    Olivera Katarina - Za za
    Olivera Katarina - Zarudela zora na Moravi

    LINK 02

    ОдговориИзбриши
  2. Ako bi mogli da obnovite link... Hvala unapred

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...