4. 9. 2012.

Pesno, ne zaboravi me - BLAGOJ PETROV KARADJULE (2000. post)
































Dve godine rada bloga, 2000 postova, preko 643.000. "ulazaka" na blog ... HVALA svima koji nam pomažu u radu, šalju materijale ili na bilo koji drugi način učestvuju u radu Muzike Balkana. 
Poziv za saradnju, Vama koji svakodnevno dolazite na blog, i dalje važi. Ostavite komentar ili se javite se na neki od mailova i aktivnije učestvujte u radu bloga (slobodno, bez straha - ne ujedamo). 

 Za ovu priliku pripremili smo video zapis MTV iz 1996. godine, sećanje na jedno zaboravljeno, veliko ime makedonske operske i narodne muzike.
 Blagoj Petrov Karadjule (Bitola, 16. I 1924. – Skopje, 26.VII 1963.) operski peac, bariton. Vo 1949. g. debitiral na scenata na Operata na MNT so ulogata na Markizot vo operata Travijata. Vo MNT ostanal se do tragicnoto zaginuvanje vo skopskiot zemjotres vo 1963. Ostvaril poveke od 15 ulogi, megu koi poznacajni se: Zorz Zermon (Travijata), Papageno (Volsebnata flejta), Rodrigo-Poza (Don Karlos), Figaro (Sevilskiot berber), Renato (Bal pod maski). Poseduval sonoren glas, izrazita muzikalnost i scenski sarm. Poznat e kako odlicen interpretator na makedonski narodni pesni. (F. M.)

LINK za video zapis

Tu je i nekoliko narodnih pesama, snimljenih sa raznih kompilacija i singlova. Kvalitet je takav kakav je - bolje za sada nemamo:

Blagoj Petrov Karadjule - Bitola, moj roden kraj
Blagoj Petrov Karadjule - Bolen mi lezi mlad Stojan
Blagoj Petrov Karadjule - Denot mi dojde vojnik da odam
Blagoj Petrov Karadjule - Dojdi majko, isprati me
Blagoj Petrov Karadjule - Dojdi Rado, isprati me
Blagoj Petrov Karadjule - Donka grlo ja bolese
Blagoj Petrov Karadjule - Elenko, mome mori
Blagoj Petrov Karadjule - Kade si trgnala, Kito
Blagoj Petrov Karadjule - Si zaljubiv edno mome
Blagoj Petrov Karadjule - Snosti minav pokraj sarena cesma
Blagoj Petrov Karadjule - Tri godini stana

BPK

Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...